Thursday, March 12, 2009

KBM IPT di Kolej Komuniti Arau Perlis

Program Keindahan Bersama Mu Versi IPT
Tarikh : 28 feb & 01 Mac 2009
Tempat : Kolej Komuniti Arau Perlis.
Peserta : 72 org (28L/44P)
Fasilitator : 10 org.

Abg Ad dan Achu berganding tangan membuat slot kmky bersama..





Penyerahan Sumbangan Palestin kepada YDP JIM Perlis...
Sebanyak RM560.00++ hasil kutipan peserta KBM seramai 72 org.


Majlis Penyerahan Borang Perubahan & Hijrah peserta oleh
Abg Ad kepada wakil Kolej Komuniti Arau Ust Fadhil bin Aziz.

Maklum balas KBM IPT

************************

MEMORY

KBM 28/2 – 1/3 . 2009

UMPAMA di GANTIKAN dgn

HATI yang BARU

THANK YOU ALLAH

TiMa KaciH MeManyak kpd

Semua Guru2 y IkHlas dlm MemBimbing

dan kpd Semua Teman2 SEPERJUANGAN

K. C. U. J salam

Perasaan saya dlm program ini terlalu banyak. Perasaan ingin berubah,
menyayangi orang lain sprti diri sendiri contoh kawan2
Dlm modul 3s, ini y p’tama sya memeluk seorang kawan dgn

  • erat dan merasa getaran antara kami. Alhamdulillah kawan sya Bibah, seorang y sangat baik, sygkan saya, mengajar saya utk berubah. Merasa sentuhan tangan y kemas dari kawan2
  • Alhamdulillah saya rasa happy dan begitu kerdil disisi Allah. Selama ini saya leka dgn duniawi dan perasaan ingin berubah sudah bersemadi.
  • Kepada Pak Lang, semua kru2 KBM terima kasih banyak2
****************************************************************
  1. program ini telah menyedarkan saya tentang kelalaian saya mengenai menunaikan ibadah solat
  2. program ini banyak memberi manfaat kepada saya tentang keindahan alam ciptaan tuhan.
  3. program ini mengingatkan saya tentang tanggungjawab kita terhadap ibubapa
  4. program ini mengingatkan tentang kematian dan dosa-dosa yang pernah saya lakukan.
  5. program ini membantu saya untuk mengubah diri ke arah kebaikan

9 bintang

KEINDAHAN BERSAMAMU BEST !!!!

Program yang berfaedah untuk remaja khususnya pelajar IPT yang berada jauh dari pantauan ibubapa… program ini mengembalikan remaja ke jalan yang sebenar. Patut diadakan selalu.

Semoga program seperti ini diadakan lebih kerap supaya tidak dilupakan oleh para peserta.

semoga berjaya mendidik remaja kembali patuh kepada Allah swt

terima kasih untuk segalanya.

Assalamualaikum…..

  1. program ini banyak menyedarkan dan menginsafkan diri saya
  2. program ini memang enjoy
  3. saya dapat mengenali kawan-kawan saya dengan lebih mendalam
  4. saya dapat melihat betapa jauhnya diri saya memesong
  5. dapat mengenali diri saya dengan lebih dekat
  1. program mendekatkan diri kepada Allah swt
  2. program yang mengeratkan silaturahim antara kawan
  3. program yang menginsafkan
  4. program untuk berubah dari yang buruk kepada yang baik
  5. program yang memberi erti hidup
  • rasa hepi dapat banyak kawan
  • dapat berkongsi pandangan bersama kawan2
  • pelajari tentang Islam yang lebih mendalam
  • mempelajari konsep 3S, boleh mengeratkan ikatan silaturahim
  • dapat manfaat dan mengetahui alam barzah
  • dapat mengetahui pahit perit ibu melahirkan saya
  • dan saya harap dapat buat kem seperti ini

program ini byak menyedarkan saya yang sblm ini leka dgn hiburan dll… setelah mengikut program ini, saya dapat rasa perkara yang saya buat sebelum ini byak menyesatkan saya…..

program ini telah menyedarkan sy ttg :-

  • mendekatkan diri dgn Allah, Islam.
  • Mengingatkan diri sy kepada ibubapa yang byk berkorban untuk sy….
  • Mengingatkan sya ttg pentingnya persahabatan

Alhamdulillah

  • Program ini banyak memberi keinsafan kepada saya….
  • Terutama bagaimana doa merupakan senjata kita bagi umat Islam….
  • Selama ini saya memandang doa bagaikan satu yang biasa…..
  • Program ini baik kepada semua golongan, terutama golongan remaja seperti kami…..
  • Kebanyakkan kami (golongan remaja) masih mencari2 ilmu dan mencari siapa diri ini…
  • Program ini telah merapatkan hubungan diri dgn kawan-kawan dan merapatkan hubungan dgn Allah
  • Programnya menarik
  • Isinya lain dr yang lain
  • Menusuk kalbu
  • Dpt membersih jiwa
  • Dpt mengingatkan kpd kematian
  • Teruskan perjuangan dakwah Islamiah

Pada pendapat saya program keindahan bersamamu ini memang amat-amat bagus la kerana kita ini sebagai manusia memang memerlikan nasihat. Sekeras-keras macam mana pun hati manuisa ini kalau selalu didedahkan dengan program-program seperti ini yang padat dengan pengajaran-pengajaran, nasihat-nasihat, lama-lama akan menjadi lembut juga.

Begitu juga Al-Quran yang penuh dengan pengajaran2 dan nasihat2, azab Api neraka yang sentiasa diulang-ulang. Ini tidak lain dan bukan adalah supaya kita manusia sentiasa ambil peringatan dan sentiasa dakat dengan Allah.

assalamualaikum….

Alhamdulillah, melalui program keindahan bersamamu yang telah dianjurkan ini saya selaku peserta dapat mempelajari banyak perkara… antaranya :-

· Sya dapat belajar menyayangi rakan-rakan dan mengeratkan lagi hubungan sesame rakan2

· Berasa dekat dengan Allah, takut dengan siksaan dan azab-azab Allah

· Banyak mengajar tentang sifat saling sayang menyayangi

· Mengajar saya supaya lebih hormat kepada ibubapa

· Mengajar tentang kebesaran Allah swt seperti kejadian manusia dan kematian

Secara keseluruhan, program ini perlu diteruskan agar remaja akan datang lebih bersikap sayang menyayangi sesama manusia

  • Program ini banyak memberi saya kesedaran tentang persahabatan. Pentingnya ibubapa dan azab2 diakhirat kelak dan dapat memperbaiki diri saya.
  • Saya dapat mengenali kawan-kawan saya dengan lebih dekat lagi walaupun kami dah lama kenal.
  • Saya rasa enjoy sangat mengikuti program ini
  • Insya Allah saya takkan lupakan program yang memang best ni…

program keindahan bersamamu ini adalah program motivasi kepada para pelajar untuk mendekatkan diri kepada Allah. Program ini banyak mengajar erti persahabatan, dekati ciptaannya dan nikmat yang di berinya.

Menyedarkan diri kita kepada insan yang selama ini melahirkan, menjaga kita sehingga sekarang iaitu ibubapa. Usia semakin meningkat meyedarkan kita yang banyak membuat salah secara tidak sedar, program ini mampu menyerlah jauh dari biasa.

assalamualikum

bagi saya program ini telah banyak memberi pemahaman, pengajaran dan nasihat yang selama ini mungkin saya telah lalai dan leka atau lansung x menyedari apa yang telah saya lakukan.

Insya Allah saya berazam pd diri saya sendiri yang saya akan berubah demi Allah. Di samping itu saya akan berusaha sebaik mungkin untuk mengajak teman2 saya yang selami ini kami b’teman bukan kerana Allah kearah kebaikan

syukur alhamdulillah sebab saya terpilih untuk bersama di dalam program ini. Sebenarnya aktiviti dalam program ini dapat melembutkan hati saya. Saya dapat mendekatkan diri dengan Allah swt, Rasulullah saw mengingatkan kepada ibubapa tersayang. Saya dapat kembali kepada fitrah insani.

Program ini memang best

Harap dapat buat lagi pada masa akan datang

Program ini memang best

Fuhh!! Cayalah

Lain kali wat lagi yerh.. hehe J

Ish… malam muhasabah diri tu…

Aduh… takut betul!!

Nangis sampai bengkak mata-mata…

Pastu datang la sorang abang ni…

Jalan merangkak-rangkak…

Aduh… abis lari semua orang…

Memang best la…

Pastu Pak Lang pulak…

Suara dia…

Aduh…

Memang sedih…

Pak lang!!

Cayalah!!

Pak Lang memang world!!!

Semua ajk pun best…

Tak der yang sombong…

Kira ok la…

Memang best!!

Cayuk!! Cayuk!!

Takbir!!

ALLAHUAKHBAR!!!

PEACE!!




No comments: